A SZUPERVÍZIÓRÓL

evszakok

Mi a szupervízió?

A XXI. század kompetencia iránytűje

Célja a szakmaorientált személyiségfejlesztés, az egyének és a csoportok működési optimumának közös felfedezése

„Ne akarj többet, és ne is érd be kevesebbel!”

Egy autó, amellyel nap mint nap munkába járunk, időnként „elfárad”. Befullad, megakad, nem megy tovább – milyen jó, ha közel egy szerviz!  Szakemberként, tanácsadóként nap mint nap szembesülünk olyan stressz- vagy konfliktushelyzetekkel, döntésekkel, kommunikációs problémákkal, amelyek megoldása folyamatosan koptatja az erőnket. Ahhoz, hogy hatékonyak és sikeresek maradhassunk, hogy a napi kihívásokban ne használódjunk el teljesen, nagyon fontos, hogy ismerjük  a saját mentális működési mechanizmusunkat, hogy figyeljünk az érzékenységeinkre, és törődjünk a személyiségünkkel, a munkaeszközünkkel. Erre nyújt lehetőséget a „szakember szerviz”, a szupervízió.

Napsárga

Ki a szupervizor?

A szupervizor az elfogulatlan szakmai társ, a külső pártatlan szem, aki a segítő beszélgetés közös alkotó folyamatában a hangsúlyt az erősségek és a fejlődési tartalékok mozgósítására helyezi.

A szupervizor ítélkezés és minősítés nélkül a figyelmét adja, meghallgat, kérdez és tükröt tart, reflektál. Bátorítja az önismereti munkát és a szakmai fejlődést, új nézőpontokat kínál, irányt mutat, megerősít. Nem ad konkrét tanácsot, inkább inspirálja a partnerét az új, „csak neki való” utak, megoldások kigondolására.

DdaVXboWAAEL3nU

Milyen eredmény várható a szupervíziós folyamattól?

A legfontosabb, hogy a partner megtanul a saját működésére reflektálni és önállóan is használni tudja a belső dialógus, a belső kérdezés eszközeit

  • Tudatosabb és felvállalt szakmai önismeretet szerez

  • Vonzóbb és asszertívabb lesz az érdekképviselete

  • Új megértésekre jut

  • Képes lesz stressz-mentesen is teljesíteni

  • Magabiztosabb lesz, nő a kezdeményező ereje

  • Kiegyensúlyozottabb lesz

Többféle formája van: lehet egyéni, vagy csoportos.

A szupervíziós folyamatban esetekkel, konkrét szakmai szituációkkal dolgozunk.